PalliArts, relevante informatie over palliatieve zorg beschikbaar via app

Samenvatting
PalliArts biedt regionale en landelijke informatie over palliatieve zorg te raadplegen via de mobiele telefoon. Het ondersteunt de (huis)arts en anderen bij het verlenen van goede palliatieve zorg, afgestemd op de wensen van de patiënt en diens naasten.

PalliArts is een initiatief van Marije Brüll en Marlie Spijkers van het Netwerk Palliatieve Zorg Zuidoost Brabant. Met dit idee won het netwerk de VGZ-wedstrijd Voor Goede Zorg. De app is in samenwerkingen met IKNL en VGZ gemaakt en ontwikkeld door mobiele app ontwikkelaar M2mobi. Fibula ondersteunt dit initiatief. Op 8 maart vindt de lancering van de app plaats tijdens een landelijke bijeenkomst van alle netwerkcoördinatoren.

Zorgaanbod Netwerken Palliatieve Zorg

Via de app is informatie over het zorgaanbod in de regio beschikbaar. Participerende Netwerken Palliatieve Zorg, ondersteund door Fibula, verzorgen de informatie inclusief regionale transmurale afspraken en actuele informatie over beschikbare bedden in de hospices en palliatieve units. Deze regionale informatie is alleen te raadplegen als het netwerk in de regio participeert in PalliArts. Op dit moment is alleen nog de informatie van het Netwerk Palliatieve Zorg Zuidoost Brabant beschikbaar, maar het is de bedoeling dat binnenkort meer netwerken volgen.

Informatie over richtlijnen palliatieve zorg en consultatieteams

IKNL verzorgt de landelijke informatie. Dit omvat de samenvatting van de richtlijnen palliatieve zorg zoals deze op www.pallialine.nl staan. Dit geldt ook voor de informatie over regionale consultatieteams voor vragen over complexe zorgsituaties. Deze consultatieteams zijn rechtstreeks te bellen vanuit PalliArts. In de app staan handige tools zoals omrekentabellen, diverse checklists en samenvattingskaarten van richtlijnen, Ook is het mogelijk om vanuit de app patiëntenfolders te mailen naar de patiënt.

Downloaden en meer informatie

Download PalliArts in de App Store of Google Playstore. De app is gratis. Stuur eventuele feedback over PalliArts naar pallialine@iknl.nl.

Over M2mobi

"M2mobi. Big ideas in small frames."

M2mobi was founded in 2006 as supplier of mobile services. We have grown into an international organization of consultants, designers and developers. Our strategies and services have helped to strengthen the bond between brands and people. We are always searching for ideas that fit the strategy, medium and target audience of our clients. By deploying our knowledge, skills, creativity and strategic insight we devise practical solutions that keep amazing our clients and end-users. We keep ourselves alert by the simple guiding principle that things can always be improved.

Ontvang het laatste M2mobi nieuws via RSS.

Of abonneer handmatig met de Atom URL