Dubai Airports kiest voor M2Mobi

Internationale uitbreiding van Amsterdamse mobile agency naar Midden-Oosten

Dubai Airports heeft gekozen voor het Amsterdamse M2Mobi voor de ontwikkeling van haar mobiele strategie. Met 68 miljoen passagiers in het afgelopen jaar is Dubai Airports het grootste vliegveld ter wereld. M2Mobi ontwikkelde eerder onder andere de prijswinnende Schiphol app.

Dubai Airports is een van de snelstgroeiende vliegvelden ter wereld en is met 68 miljoen passagiers in het afgelopen jaar het grootste vliegveld ter wereld. Om al deze passagiers en andere bezoekers optimaal te voorzien van informatie voor, tijdens en na hun verblijf op het vliegveld zocht Dubai Airports een partner voor hun mobiele strategie. In het Amsterdamse M2Mobi vond zij deze partner.

M2Mobi heeft veel ervaring met de ontwikkeling van apps voor vliegvelden en luchtvaartmaatschappijen. De app voor Schiphol Airport is hier een belangrijk voorbeeld van: dit jaar werd voor de derde keer op rij de prijs gewonnen voor 'Best Airport App' van The Moodie Report – hét magazine voor de luchtvaartbranche.

Voor Dubai Airports ontwikkelt M2Mobi een mobiele strategie om de beleving van de passagiers te verrijken. In eerste instantie wordt er vluchtinformatie en informatie over de faciliteiten in en rondom het vliegveld gegeven. Later zal ook het retail- en horeca-aanbod van Dubai Duty Free worden toegevoegd om passagiers beter van dienst te zijn. Met een jaaromzet van 1,3 miljard euro (2013) is Dubai Duty Free een van de snelstgroeiende retailers in de branche.

CEO Michiel Munneke: “Het was een avontuur om deze samenwerking te beginnen. Wij zijn trots op het werk dat wij voor onze klanten mogen doen en een internationale samenwerking als deze geeft weer een compleet nieuwe uitdaging. Voor ons is deze nieuwe stap naar het buitenland de erkenning voor de kwaliteit die wij nastreven.”