Orlando International Airport lanceert verbeterde mobiele app

11 JANUARI 2017, AMSTERDAM
Orlando International Airport (IATA code: MCO) is één van de meest gewaardeerde vliegvelden in de US op het gebied van klantenservice en bovendien één van de drukste vliegvelden in Florida. Orlando International Airport vervoert meer dan 42 miljoen passagiers per jaar, welke zij allemaal de optimale reiservaring willen bieden. Een mobiele app is onderdeel van hun gehele strategie om de passagiers ervaring uit te breiden en om de klantenservice te verbeteren. Door slimme interactie met de passagier en innovatief design kan de app bijdragen aan een positief beeld over alles wat de luchthaven te bieden heeft. De Orlando Experience® promoten is dan ook het doel van MCO.

Om deze strategie in praktijk te kunnen brengen en om hun huidige app te ontwikkelen, ging The Greater Orlando Aviation Authority opzoek naar een bedrijf dat verstand van zaken heeft en daarnaast ook innovatieve ideeën kan inbrengen . Orlando International Airport koos voor M2mobi vanwege hun uitgebreide ervaring in de Airport industrie en vanwege hun slimme reisapps.

Zo ontwikkelde M2mobi eerder de Schiphol Airport, Dubai Airport en Dallas Fort Worth Airport app.

Het team heeft, in Orlando en vanuit hun kantoor in Amsterdam, in hechte samenwerking gewerkt met het IT team van de luchthaven om de beste Orlando Experience te kunnen bieden.

Met deze upgrade van de app zal het vliegveld zijn reizigers nog beter kunnen voorzien in hun behoeftes. Waar de huidige app zich vooral focust op maps en routebeschrijving, zal de nieuwe app zich meer focussen op de reiziger en zijn behoefte aan individuele informatie. Naast het aanbieden van gepersonaliseerde vluchtinformatie, zal de app contextuele informatie geven in een fris design.

De verbeterde app bevat een wijde variatie aan functies. Zo is er een dashboard voor vluchtinformatie met notificaties. De kaarten van de terminals zijn verbeterd door gebruik te maken van state-of-the-art indoor navigatie en locatie bepaling. Zo onthoudt de app je parkeerplaats en laat zien hoe lang de wachtrij bij de beveiliging is, afgestemd op jouw gate. Grondtransport en parkeerplaats opties zijn in de app opgenomen en er is een verbeterde navigatie functie die de passagiers op een soepele manier begeleidt naar elke faciliteit binnen het vliegveld.

Orlando International Airport zal zijn passagiers app blijven verbeteren. De applicatie zal het vliegveld helpen zijn goede klantenservice vast te houden en om passagiers van over de hele wereld te assisteren tijdens hun reis.

M2mobi is trots op de launch van deze nieuwe app en blijft Orlando International Airport helpen in de verbetering van de applicatie, zodat zij nog beter hun passagiers van dienst kunnen zijn.

Citaten
"We zijn erg blij met een strategische klant als Orlando International Airport. Het laat zien hoe we effectief onze kennis en expertise in deze sector aan het uitbreiden zijn. Dit verbetert onze positie en we hopen op mooie innovaties samen met Orlando." Michiel Munneke, CEO M2mobi