Schiphol lanceert Indoor Wayfinding

De Schiphol App brengt je zorgeloos naar je gate

14 JANUARI 2016, AMSTERDAM
Samenvatting
Mobiele ontwikkelaar M2mobi lanceerde onlangs een update van de Schiphol Airport App. De belangrijkste veranderingen: een nieuwe plattegrond, locatiebepaling en indoor navigatie. Bij deze laatste twee wordt gebruik gemaakt van beacon technologie, waardoor Indoor Wayfinding mogelijk is.

Omdat GPS in gebouwen niet werkt, zijn er meer dan 2000 beacons over heel Schiphol geplaatst. Hierdoor kunnen de gebruikers van de Schiphol app vanaf nu gebruik maken van locatiebepaling binnen Schiphol. Deze locatiebepaling is tot wel 5 meter nauwkeurig gemaakt. Hierdoor kunnen passagiers nog makkelijker de weg vinden naar hun gate door routenavigatie op de plattegrond. Nog niet vaak is Indoor Wayfinding gebruikt in zo´n groot en complex gebouw als Schiphol. Bovendien is Schiphol een van de eerste luchthavens die Indoor Wayfinding in haar applicatie verwerkt.

De recent uitgekomen update , is vooruitstrevend omdat Indoor Wayfinding erin verwerkt is. De applicatie is nog volop in ontwikkeling, projectmanager Mike Smolders (M2mobi): ´Samen met Schiphol is de afgelopen periode hard gewerkt aan een locatiebepaling indoor. We zijn dan ook zeer tevreden met deze gebruiksvriendelijke oplossing met een nauwkeurigheid van ongeveer 5 meter!´.

Michiel Munneke: “We zijn trots op de innovatie die we met Schiphol hebben kunnen neerzetten. Buitenshuis is mobiele navigatie een commodity geworden, in gebouwen is dit nog volop in ontwikkeling. Het is mooi dat wij deel uitmaken van deze digitale fronteer.”

Citaten
"De samenwerking met M2mobi heeft sinds het project Indoor Wayfinding een veel intensievere vorm aangenomen dan voorheen. Doordat het team nu grotendeels bij ons in-house zit, merk je dat de kennis van- en relatie met de business een flinke groei heeft doorgemaakt. De vaste aanspreekpunten in de afdelingen Parkeren, Commercie en Passenger Services (de ‘Business Owners’) weten de verschillende teamleden goed te vinden en vertrouwen volledig op de expertise van de designers en developers. Andersom is er ook meer begrip en kennis ontstaan bij mijn collega’s over app ontwikkeling en alles wat erbij komt kijken. Doordat we aan het eind van elke sprint een demo geven aan de stakeholders begrijpt men een stuk beter waar we zoal mee bezig zijn. Er is een hele goede en positieve wisselwerking ontstaan met het M2mobi team!" Joyce Gardner, Product Owner Schiphol
"We zijn trots op de innovatie die we met Schphol hebben kunnen neerzetten. Buitenshuis is mobiele navigatie een commodity geworden, in gebouwen is dit nog volop in ontwikkeling. Het is erg mooi om te zien dat wij met Schiphol kunnen werken op de grens van wat er op dit gebied mogelijk is." Michiel Munneke, CEO M2mobi
"Samen met Schiphol is de afgelopen periode hard gewerkt aan een locatiebepaling indoor. We zijn dan ook zeer tevreden met deze gebruiksvriendelijke oplossing met een nauwkeurigheid van ongeveer 5 meter!" Mike Smolders, Project Manager M2mobi
Over M2mobi

"M2mobi. Big ideas in small frames."

M2mobi was founded in 2006 as supplier of mobile services. We have grown into an international organization of consultants, designers and developers. Our strategies and services have helped to strengthen the bond between brands and people. We are always searching for ideas that fit the strategy, medium and target audience of our clients. By deploying our knowledge, skills, creativity and strategic insight we devise practical solutions that keep amazing our clients and end-users. We keep ourselves alert by the simple guiding principle that things can always be improved.